Articol din: 14 septembrie 2012 | comentarii: 2 | voturi: 2
Citeste despre: diete sport alimentatie cum calculam caloriile energie mic dejun hidratare

Cum calculăm caloriile?

O calorie este o unitate care masoara cata energie ajunge in corp prin procesarea hranei. Pentru a functiona la parametri normali, corpul omenesc are nevoie de calorii. Numarul caloriilor ne alimenteaza corpul cu energie, carbohidrati, nutrienti si grasimi. Mancarea este transformata de corpul nostru in ‘combustibil’ prin ardere care, produce calorii (adica energie).

Numarul de calorii dintr-un gram de carbohidrat este de 4. La fel si intr-un gram de proteina vom putea gasi tot 4 calorii. Intr-un gram de grasime insa, gasim mai mult decat dublu, adica 9 calorii. Din aceasta cauza cantitati egale de mancare produc calorii diferite. 

In mod uzual, ne referim la ‘kilocalorii’ ca si ‘calorii’ si in acest fel este si scris pe etichetele produselor pe care le cumparam. De retinut insa ca 1 000 calorii = 1 kilocalorii. Prin definitie 1 calorie este cantitatea de caldura necesara pentru a incalzi 1 kilogram de apa cu 1 grad Celsius. Astfel 239 calorii=1 kilojouli si de aici rezulta ca 1 kilo calorie ~ 4.2 kilojouli.

Prin 1 calorie intelegem 1 kilocalorie. Iata numarul de calorii pentru 1 gram de:

Substanta

Nr cal/g

Apa 0,Proteine 4,Fibre 3,Grasimi 9,Alcool 7,Carbohidrati 4.

Calculatorul pentru consumul de calorii indica valorile medii. Rata consumului caloriilor depinde si de metabolism, inaltime, stare de spirit, vreme.

Activitatea sexuala consuma si ea foarte multe calorii. Expertii spun ca sexul ar fi cel mai bun mod de a consuma calorii daca este facut cum trebuie.

Iata cateva sfaturi pentru a slabi....

Micul dejun este imperios necesar sa fie luat in fiecare zi, mai multe mese mici in loc de 1 singura masa copioasa, consumati mancaruri care au putine grasimi ( evitati prajeli, fast-food, shaorma),mancati incet (mestecati de cel putin 10 ori fiecare imbucatura),hidratati-va (apa face minuni),diversificati alimentatia (ca sa nu va plictisiti de dieta), in loc de carnuri si sosuri cu multe grasimi incercati peste cu garnituri vegetale (legume fierte).

Andreea Mazilu

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Diete si Sport
    Ce mănâncă celebrităţile?
    Ce mănâncă celebrităţile?

    Deoarece trebuie să arate bine atât pe covorul roşu, cât şi pe plajă, celebrităţile se află sub presiune atunci când vine vorba de mâncare şi fitness. Pentru că unele dintre aceste vedete nu sunt adepte ale dietelor, am găsit câteva variante de mic [citeste continuarea]

  • Frumusete
    5 întrebuinţări ale uleiului de cocos
    5 întrebuinţări ale uleiului de cocos

    Probabil ca putine dintre noi au folosit uleiul de cocos. Dar ar trebui sa o facem! Uleiul de cocos folosit in multe produse de infrumusetare, dar este mai bine sa il folosim ca atare. Saramonti ne invita sa descoperim cateva dintre intrebuintarile acestui [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    8 alimente de evitat înainte de culcare
    8 alimente de evitat înainte de culcare

    Este recomandat ca întotdeauna să consumați mâncăruri ușoare la cină, înainte de a merge la culcare. Auzim frecvent acest lucru, dar nu toți știu concret din ce motiv.  Explicația este că, în timpul somnului, corpul nostru se [citeste continuarea]


Comentarii


Andreea a comentat pe 23 septembrie 2012
Cautam un articol de genul!
Bogdan a comentat pe 14 septembrie 2012
Caloriile se calculeaza foarte repede daca esti sportiv

Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012