Articol din: 08 iulie 2014 | comentarii: 0 | voturi: 1
Citeste despre: diete sport nutritie restrictii de ce ar trebui sa evitam dietele de infometare efecte negative

De ce ar trebui sa evităm dietele de înfometare?

Pana nu demult cea mai utilizata cura de slabire era infometarea. Cine dorea sa dea jos cateva kilograme nu mai manca cu zilele. Prin aceasta cura de slabire nu numai ca se pierdea masiv in greutate, insa se subrezeste si sanatatea. Iata cateva recomandari facute de nutritionistul Serban Damian in ceea ce priveste curele de slabire.
 
Una dintre greselile clasice si frecvent intalnite atunci cand vine vorba de scadere in greutate este infometarea. Multi gandesc ca daca isi restrictioneaza drastic alimentatia timp de cateva zile, sau mai mult, vor pierde rapid kilogramele in plus, si astfel se rezolva problema. Din pacate se inseala.
 
A te infometa este o mare capcana si ar trebui evitata cu orice pret. Odata intrat in aceasta capcana iti reduci drastic sansele de a reveni la greutatea normala. Organismul nostru este adaptat sa reactioneze prompt la infometare, acesta fiind unul dintre mecanismele noastre esentiale pentru supravietuire.
 
Daca ne hazardam sa ii transmitem organismului mesajul fals ca exista un deficit de hrana, el va face tot ce ii sta in putinta pentru a se proteja si pentru a-ti mentine resursele de energie pe termen lung. Mai exact iti va limita „arderile” si va stimula depozitarea grasimii. Adica exact ceea ce nu ne dormim.
 
Iata cateva argumente fiziologice pentru a va convinge sa evitati dietele cu restrictie calorica mare, prin aceasta intelegand un aport caloric mai mic de 800 kcal/zi:
 1. Dietele cu restrictie calorica mare produc initial rezultate bune, insa acestea sunt de scurta durata. Dupa acest raspuns initial bun, in organism se declanseaza o cascada de mecanisme de protectie, care blocheaza scaderea in greutate.
 
2. Dietele cu restrictie calorica mare  incetinesc rata metabolismului. Dupa pierderea in greutate initiala, urmatorul lucru care apare in cazul uni deficit energetic sever este reducerea ratei metabolismului, cu 20-30% sau chiar pana la 45%. Acesta este motivul pentru care dupa o dieta de lunga durata pacientii ajung sa manance foarte putin si totusi sa nu scada in greutate.
 
3. Dietele cu restrictie calorica mare favorizeaza proasta functionare a unor organe. Organismul foloseste putinele calorii pe care le primeste pentru functiile esentiale ale corpului. Acesta este motivul pentru care unele femei experimenteaza efecte secundare la nivel hormonal.
 
4. Dietele cu restrictie calorica mare induc pierderea masei musculare. Practic organismul isi „canibalizeaza” propriile structuri proteice pentru a fi folosite in procesul numit gluconeogeneza, adica productia de glucoza din alte substraturi, cum ar fi proteinele. Desi pe cantar se poate remarca o scadere in greutate, analiza compozitiei corporale va arata ca o parte importanta a kilogramelor pierdute este data de fapt de masa musculara.
 
5. Dietele cu restrictie calorica mare stimuleaza activitatea enzimelor cu rol de depozitare de grasimii si reduce activitatea enzimelor ce au rol in metabolizarea ei. Lipoproteinlipaza, principala enzima cu rol in stocarea grasimii in tesutul adipos va fi produsa in exces. Cu alte cuvinte, atunci cand mananci prea putin iti pregatesti corpul pentru a fi gata sa stocheze mai multa grasime in viitor.

6. Dietele cu restrictie calorica mare induc scaderea productiei de hormoni tiroidieni. Glanda tiroida este responsabila de reglarea ratei metabolice bazale. Cand corpul primeste prea putine calorii, se observa o reducere corespunzatoare si a productiei de hormon tiroidieni (T3). Rezultatul este o scadere a ratei metabolice si deci mai putine calorii arse.

7. Dietele cu restrictie calorica mare maresc riscul de a creste din nou in greutate dupa terminarea dietei. Aproape toata lumea scade in greutate la inceput cu o dieta restrictiva, insa atunci cand toate mecanismele de mai sus se declanseaza, scaderea in greutate se opreste, oamenii devin frustrati si renunta. Revenind la o alimentatie normala sau excesiva kilogramele incep sa se acumuleze, mai ales ca acum vorbim de un metabolism mai lent si masa musculara mai putina. Cu fiecare astfel de episod de scadere in greutate metabolismul devine din ce in ce mai pu?in eficient, iar stratul adipos creste la un consum din ce in ce mai mic de alimente.

8. Dietele cu restrictie calorica mare stimuleaza apetitul si induc poftele. Cand corpul trece printr-o perioada de infometare, aceasta declanseaza cresterea apetitului si aparitia poftelor, in incercarea de a te determina sa mananci mai mult.

9. Dietele cu restrictie calorica mare  isi reduce energia si capacitatea de munca. Regimurile extrem hipocalorice te vor face sa te simti mai obosit, letargic si in imposibilitatea de a mentine un nivel ridicat de activitate fizica sau intelectuala.

Iata deci ca aceasta atitudine este una cat se poate de gresita. Cei care cauta solutii rapide, care sa ii scape de excesul ponderal peste noapte, nu fac decat sa se adanceasca in probleme.

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Diete si Sport
    Ce mănâncă celebrităţile?
    Ce mănâncă celebrităţile?

    Deoarece trebuie să arate bine atât pe covorul roşu, cât şi pe plajă, celebrităţile se află sub presiune atunci când vine vorba de mâncare şi fitness. Pentru că unele dintre aceste vedete nu sunt adepte ale dietelor, am găsit câteva variante de mic [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    Cât zahăr avem voie să consumăm?
    Cât zahăr avem voie să consumăm?

    În ultimii 10 ani, Organizația Mondială a Sănătății a recomandat ca doza zilnică de zahăr consumată să nu depășească 10% din numărul de calorii. Acum, după o revizie periodică, aceeași organizație a redus cantitatea, recomandând ca doar [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    8 alimente de evitat înainte de culcare
    8 alimente de evitat înainte de culcare

    Este recomandat ca întotdeauna să consumați mâncăruri ușoare la cină, înainte de a merge la culcare. Auzim frecvent acest lucru, dar nu toți știu concret din ce motiv.  Explicația este că, în timpul somnului, corpul nostru se [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012