Hacked By AdGhosT

Articol din: 21 mai 2012 | comentarii: 0 | voturi: 4
Citeste despre: dietemonapauzaingrasareboliregimcrestere in greutatestresslabireingrasare

Surplusul de calorii nu este intotdeauna cauza principala pentru ingrasare.

Chiar daca este rational sa dam vina pe supraalimentatie si sedentarism pentru kilogramele in plus, sunt si alte cauze ascunse ale supraponderalitatii si obezitatii – explica specialistii.
Dr. Michelle May, autoarea cartii "Oare mi-e foame? Ce sa faci cand dietele nu au efect" a realizat un top cu cinci factori mai putin cunoscuti ce determina cresterea in greutate.

1. Probleme cu somnul.
Organismul uman functioneaza cel mai bine atunci cand suntem odihniti. "Lipsa somnului sau calitatea defectuoasa a acestuia duce la aparitia stresului fiziologic, si, ca urmare, provoaca o dereglare neuro-chimica, tradusa organic si prin aculamularea de grasime in corp" – avertizeaza dr. May. De asemenea, atunci cand cineva este obosit nu poate manageria foarte bine stresul si, in compensatie, apeleaza la mancare pentru a diminua starea de nervozitate si anxietate. Kilogramele in plus se acumuleaza in din cauza unor cine copioase sau a obiceiului extrem de daunator de a rontai chipsuri inainte de culcare, folosit uneori ca un fals tertip pentru inducerea starii de relaxare si a somnului.

2. Stresul dauneaza grav siluetei.
Traim intr-o societate a responsabilitatilor multiple, care ne afecteaza din ce in ce mai mult stilul de viata si starea emotionala. "Raspunsul la situatiile stresante, fie ca este vorba de situatia in cazul acumularii prea multor presiuni profesionale si financiare, forteaza intrarea in procesul biochimic specific supravietuirii speciei – corpul inmagazineaza tot mai mult combustibil intern, scade ritmul metabolismului si creste nivelul unor hormoni specifici, cum ar fi cortizolul si leptina, care, de cele mai multe ori, cauzeaza aparitia obezitatii in regiunea abdominala" – sustine dr May.
Multi oameni obisnuiesc sa-si diminueaza nivelul de stres mancand ceva. Desigur, e o strategie falsa, pentru ca nu rezolva problema generatoare de stres. Expertii recomanda insa o alternativa mai eficienta: tehnici si exercitii de relaxare, care au efect dublu, producand si o ardere a caloriilor destul de insemnata.

3. Unele medicamente au ca efect advers cresterea in greutate.
Unele medicamente recomandate pentru tratamentul tulburarilor psihice, al migrenelor, diabetului, sau al hipertensiunii arteriale pot determina cresterea in greutate. De asemenea, anumiti steroizi sau contraceptivele orale pot induce un surplus de pana la 5-8 kilograme pe luna. "Fiecare medicament in parte actioneaza diferit in aparitia obezitatii: fie creste exagerat apetitul, fie deterioreaza sistemul de depozitare a grasimilor in corp, fie determina retentia lichidelor in organism, fie destabilieaza nivelul de insulina" – explica dr. May, care sustine ca nu toate medicamentele au acelasi efect pentru toate persoanele, fiecare organism reactionand diferit la aceiasi stimuli exogeni.  

4. Alte boli asociate pot fi explicatia kilogramelor in plus.
Cea mai cunoscuta afectiune medicala incriminata pentru cresterea in greutate este o boala endocrina denumita hipotiroidism, cauzata printr-o deficienta de regula mostenita genetic a hormonilor tirodieni. O alta boala endocrina la fel de periculoasa pentru silueta este asa-numitul "sindrom Cushing", cauzat de un exces al cortizolului, hormonul stresului.

5. Menopauza – o cauza importanta de ingrasare.
Femeile care ajung la menopauza sunt de regula mai putin active fizic decat in tinerete, cu o tendinta clara spre sedentarism. In acelasi timp, furtuna hormonala prin care trec aceste femei provoaca un apetit neobisnuit, depresie si tulburari calitative si cantitative ale somnului. "Este vorba de o crestere in greutate multifactoriala, dar subsumata unei singure cauze – menopauza, care determina, in plus, scaderea estrogenului. Astfel, femeile intrate la menopauza au tendinta sa depuna grasimea pe abdomen – asa numita obezitate ginoida, specifica femeilor. De aceea, recomandam o dieta bogata in calciu si vitamina D, dar si exercitiile fizice ca un antidot sanatos la dereglarile hormonale specifice acestei perioade din viata unei femei, dar si pentru o mai buna sanatate a oaselor si a inimii" – incheie dr Michelle May.
 
Andreea Mazilu
 

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Diete si Sport
    Ce mănâncă celebrităţile?
    Ce mănâncă celebrităţile?

    Deoarece trebuie să arate bine atât pe covorul roşu, cât şi pe plajă, celebrităţile se află sub presiune atunci când vine vorba de mâncare şi fitness. Pentru că unele dintre aceste vedete nu sunt adepte ale dietelor, am găsit câteva variante de mic [citeste continuarea]

  • Moda
    10 lucruri care ne stresează în timpul shopping-ului
    10 lucruri care ne stresează în timpul shopping-ului

    De câte ori nu ţi s-a întâmplat să vii de la shopping mai obosită şi mai nervoasă decât erai atunci când ai plecat de acasă? Stai şi te gândeşti care sunt cauzele stării proaste care te-a cuprins? Noi am făcut o listă cu 10 [citeste continuarea]

  • Frumusete
    Cum să arăţi mai odihnită
    Cum să arăţi mai odihnită

    Lucrezi până seara târziu şi te trezeşti dis-de-dimineaţă. Ajungi în faţa oglinzii şi nu esti mulţumită de chipul tău, de cearcănele mari şi de pielea care pare obosită. Cum faci să arăţi mai odihnită fără să te ascunzi în spatele [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012