Hacked By AdGhosT

Articol din: 14 iulie 2012 | comentarii: 0 | voturi: 4
Citeste despre: diete sport grasimi bune grasimi rele lipise ulei unt smantana grasimi vegetale grasimi hidrogenate

Totul despre grăsimile bune şi grăsimile rele!

De cele mai multe ori, "ajutati" un pic de gurile "necunoscatoare", ne gandim absolut in mod gresit ca alimentele grase sau ca grasimile sunt daunatoare. Cu toate acestea, sarim peste faptul ca, pentru a functiona normal, organismul nostru are nevoie cateodata si de ele.
 
Din punctul de vedere al multora, lipidele sunt nocive si si sunt responsabile de tot ce merge rau in organismul nostru.

Totusi, exista atat carti, cat si numeroase site-uri care iti explica exact ca grasimile sunt impartite si ele in doua categorii: bune si rele. Insa o regula se aplica si in cazul celor bune: REGULA MODERATIEI! Daca diminuezi cantitatile poti favoriza atat consumul de lipide vegetale cat si o anumita varietate.

Materia grasa pe care noi trebuie sa o consumam trebuie sa contina vitamina A, vitamina D, acizii esentiali omega 3 si omega 6. Acesti acizi nesaturati sunt importanti pentru ca organismul nostru, nefiind capabil sa-i sintetizeze, trebuie sa-i primeasca din alimentatie. Ei participa la dezvoltatea sanatoasa a copiilor si mentin stabil nivelul colesterolului. Untul si smantana au vitamina A, esentiala pentru crestere si vedere, iar uleiul are vitamina E, un antioxidant eficace.
 
Grasimile contribuie la formarea membranelor celulare, asigura o buna functionare a sistemului nervos si permit secretia hormonala. Exista mai multe feluri de acizi grasi: cei saturati care, daca sunt consumati in exces, duc la cresterea colesterolului si cei nesaturati, care mentin un nivel sanatos al acestuia. Trebuie consumata insa doza corecta (35-40 la suta din aportul caloric total) si trebuie limitat consumul de acizi grasi saturati si incurajat cel de nesaturati. 
 
12 la suta din aportul energetic trebuie sa consiste in acizi grasi saturati, iar 25 la suta sa provina din acizi grasi nesaturati. Asadar, stam departe de semipreparate (au “grasimi ascunse”), de prajituri si produse de patiserie si favorizam consumul de ulei de nuci, de masline, de somon, ton (cel putin de doua ori pe saptamana). Incercam sa uitam de carnea grasa, de mezeluri, de branzeturi si de unt (10 grame pe zi, pe o felie de paine, sunt suficiente).
 
Cantitatea de grasimi difera de la caz la caz. Uleiurile, de exemplu, sunt 100% grasimi. Untul si margarina 80%, margarina light 35-60%, smantana are 35%, smantana light 15%, iar cea extra-light 3%.O bucatica de unt de marimea unei nuci, intinsa pe paine prajita la micul dejun, furnizeaza vitamina A. Il puteti pune si peste legume si peste. Nu folositi untul cand vreti sa prajiti ceva. Uleiul de masline este bogat in acizi grasi mono-nesaturati si favorizeaza tranzitul intestinal. Il puteti folosi la salate sau la gatit, iar pentru prajit puteti folosi uleiul de floarea-soarelui Nu trebuie abuzat de ele, asta pentru ca, prajelile se admit doar o data pe saptamana, iar in ceea ce priveste smantana alegeti varianta light, pentru ca are mai putine grasimi.

Grasimile mononesaturate sunt recomandate atat in dieta zilnica, dar si daca vrei sa tii un regim deslabire. Grasimile polinesaturate provin mai ales din plante si raman lichide indiferent de temperatura la care sunt pastrate. Iti poti lua cantitatea necesara de grasimi polinesaturate din porumb, seminte de floarea-soarelui, soia, peste, anumite nuci sau seminte.Grasimile nesaturate sunt considerate grasimi bune, deoarece organismul are nevoie de ele, dar din pacate nu si le poate produce singur. Din acest motiv este nevoie de o dieta echilibrata, pentru ca aceste grasimi scad nivelul colesterolului din sange si, in acest fel, scad si riscul aparitiei bolilor cardiace. 
 
Pentru ca am vorbit mai sus despre grasimile vegetale rele, trebuie sa amintim putin despre grasimile hidrogenate. Acestea sunt create din grasimi vegetale nesaturate carora li se adauga hidrogen. Probabil ca te intrebi de ce se intampla asta, daca prin acest adaos grasimile vegetale devin rele. Ei bine, prin acest proces, grasimile hidrogenate rezista mai mult timp la temperatura camerei. Acest gen de grasimi pot fi gasite in margarina, produsele de patiserie, biscuiti, chipsuri sau mancarea de la fast-food. Aceste grasimi cresc nivelul colesterolului in sange, asa ca e bine sa renunti la alimentele care „rezista“ zile in sir, chiar daca le uiti afara din frigider. 
 
Andreea Mazilu
Sursa foto: oglindadevest.ro

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Diete si Sport
    Ce mănâncă celebrităţile?
    Ce mănâncă celebrităţile?

    Deoarece trebuie să arate bine atât pe covorul roşu, cât şi pe plajă, celebrităţile se află sub presiune atunci când vine vorba de mâncare şi fitness. Pentru că unele dintre aceste vedete nu sunt adepte ale dietelor, am găsit câteva variante de mic [citeste continuarea]

  • Frumusete
    5 întrebuinţări ale uleiului de cocos
    5 întrebuinţări ale uleiului de cocos

    Probabil ca putine dintre noi au folosit uleiul de cocos. Dar ar trebui sa o facem! Uleiul de cocos folosit in multe produse de infrumusetare, dar este mai bine sa il folosim ca atare. Saramonti ne invita sa descoperim cateva dintre intrebuintarile acestui [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    8 alimente de evitat înainte de culcare
    8 alimente de evitat înainte de culcare

    Este recomandat ca întotdeauna să consumați mâncăruri ușoare la cină, înainte de a merge la culcare. Auzim frecvent acest lucru, dar nu toți știu concret din ce motiv.  Explicația este că, în timpul somnului, corpul nostru se [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012