Articol din: 18 iulie 2014 | comentarii: 0 | voturi: 7
Citeste despre: sanatate nutritie beneficii fibre studii zahar saturatie boli de inima legume regim

5 beneficii ale fibrelor

Ştim cu toţii că se presupune să consumăm mai multe fibre. Fibra reprezintă un element central al unei digestii sănătoase pe care ne-o conturăm în minte, la fel ca şi apa, legumele proaspete şi consumul redus de carne. Dar, mai exact, de ce sunt fibrele atât de sănătoase? Vă invităm să descoperiţi.

Un studiu publicat anul trecut a descoperit că persoanele care au consumat doza minimă de fibră (14 grame la 1000 de calorii) au avut mai multe şanse de a rămâne în viaţă pentru următorii 9 ani. De fapt, grupul care a consumat mai multă fibre a fost cu 22% mai puţin predispus la deces în perioada următoare.

Deşi ultimele studii nu arată o legătură dintre fibrele „dietetice” şi prevenirea cancerului de colon, asta nu înseamnă că o dietă bogată în fibre nu este importantă pentru sănătatea colonului. O astfel de dietă poate ajuta la prevenirea hemoroizilor şi a diverticulilor, acele mici „pungi” care apar de-a lungul colonului care pot duce la diveritculită. 

Fibrele „dietetice” reduc absorbţia zahărului din sânge. Acest lucru este important pentru persoanele care suferă de diabet. De asemenea, studiile arată că persoanele care ţin o dietă bogată în fibre sunt mai puţin predispuse la dezvoltarea unui diabet de tip 2.

Fibrele ne pot ajuta să scădem în greutate prin simplul fapt că ne fac să ne simţim sătule pentru o perioadă mai îndelungată de timp. Un studiu arată că cei care mănâncă un măr înainte de prânz consumă cu 15% mai puţine calorii decât cei care consumă suc de măr înainte de masă. Asta se datorează faptului că un măr întreg conţine mai multe fibre.

Dieta bogată în fibre este asociată cu un risc redus al apariţiei bolilor coronariene. Un studiu de la Harvard realizat pe 40.000 de bărbaţi adulţi a demonstrat că cei care au mâncat o dietă bogată în fibre au fost în proporţie de 40% mai puţin predispuşi la bolile de inimă, în comparaţie cu cei care au ţinut regimuri slabe în fibre.

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Sanatate si Nutritie
    Cât zahăr avem voie să consumăm?
    Cât zahăr avem voie să consumăm?

    În ultimii 10 ani, Organizația Mondială a Sănătății a recomandat ca doza zilnică de zahăr consumată să nu depășească 10% din numărul de calorii. Acum, după o revizie periodică, aceeași organizație a redus cantitatea, recomandând ca doar [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    8 alimente de evitat înainte de culcare
    8 alimente de evitat înainte de culcare

    Este recomandat ca întotdeauna să consumați mâncăruri ușoare la cină, înainte de a merge la culcare. Auzim frecvent acest lucru, dar nu toți știu concret din ce motiv.  Explicația este că, în timpul somnului, corpul nostru se [citeste continuarea]

  • Diete si Sport
    Cum să-ţi afli greutatea ideală
    Cum să-ţi afli greutatea ideală

    Lady Gaga si Christina Aguilera par multumite cu felul în care arata. Si asta este, oarecum o chestie buna. Practic ele încearca sa ne zica: „asa arat – si sunt mândra de asta”. În fond, cu toate avem o greutate ideala care ne face sa aratam [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012