Luaţi ce e mai bun din cartofi

Descoperiţi partea bună a cartofilor şi distrugeţi acele mituri despre carbohidraţi.

  Mulţi oameni trăiesc cu impresia că renumiţii carbohidraţi şi, în special cartofii, vă fac să luaţi în greutate. Acest lucru nu numai că este complet fals, ci este chiar contrariul. 

  Cartofii sunt unele dintre alimentele cele mai flexibile natural disponibile şi sunt 99,9% fără grăsimi. Aceştia sunt, de asemenea, uşor de gătit, gustoşi şi bogaţi în substanţe nutritive vitale ca vitamina C, vitamina B şi acidul folic.
   Cartofii pot fi gătiţi şi serviţi în nenumărate moduri – de la salate şi supe simple şi delicioase, la cartofi prăjiţi, cartofi copţi, garnitură la friptură ca piure cremos sau cartofi nature. Sunt considerate legumele preferate ale lumii şi au multe de oferit, constituind punctul perfect de plecare pentru o mâncare rapidă, savuroasă şi, mai ales, sănătoasă.
  Pentru a vă ajuta să gătiţi cartofii într-un mod inteligent şi sănătos, iată cele mai bune sfaturi, cu privire la economisire a timpului de preparare:


• pentru a reduce timpul de preparare a cartofilor fierţi, pur şi simplu, tăiaţi-i în patru sau chiar mai mici – rezultat: vor fi gata în doar 10 minute. 
• dacă v-au rămas cartofi fierţi, adăugaţi-i la salate, supe sau chiar fripturi – rezultat: veţi obţine, foarte rapid şi uşor, o masă delicioasă.
• reduceţi cu 15-20 de minute, din timpul necesar pentru a se coace un cartof în cuptor, prin introducerea unui băţ de metal sau o furculiţă în centrul cartofului.

 Cum alegeţi cartofii?
 
  Cartofii buni nu trebuie să prezinte semne de încolţire şi nici pete verzi (un semn al substanţelor toxice). Cartofii trebuie să fie tari, cu coaja subţire.

  În funcţie de cum sunt gătiţi, cartofii au aproximativ 90 de calorii la 100 de grame. Se digeră relativ uşor datorită conţinutului de potasiu, zaharuri şi amidon. Vitamina C conţinută de cartof se pierde, de obicei, la gătit.


 

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Sanatate si Nutritie
    Cât zahăr avem voie să consumăm?
    Cât zahăr avem voie să consumăm?

    În ultimii 10 ani, Organizația Mondială a Sănătății a recomandat ca doza zilnică de zahăr consumată să nu depășească 10% din numărul de calorii. Acum, după o revizie periodică, aceeași organizație a redus cantitatea, recomandând ca doar [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    8 alimente de evitat înainte de culcare
    8 alimente de evitat înainte de culcare

    Este recomandat ca întotdeauna să consumați mâncăruri ușoare la cină, înainte de a merge la culcare. Auzim frecvent acest lucru, dar nu toți știu concret din ce motiv.  Explicația este că, în timpul somnului, corpul nostru se [citeste continuarea]

  • Diete si Sport
    Cum să-ţi afli greutatea ideală
    Cum să-ţi afli greutatea ideală

    Lady Gaga si Christina Aguilera par multumite cu felul în care arata. Si asta este, oarecum o chestie buna. Practic ele încearca sa ne zica: „asa arat – si sunt mândra de asta”. În fond, cu toate avem o greutate ideala care ne face sa aratam [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012