Hacked By AdGhosT

Articol din: 13 decembrie 2012 | comentarii: 4 | voturi: 9
Citeste despre: mancaruri procesate pe care un copil nu trebuie sa le consumemancare procesatamancare copii

5 mancaruri procesate pe care un copil nu trebuie sa le consume

Este foarte greu pentru o mamica sa gaseasca pentru copilasul ei alimente sanatoase. Unii parinti cauta alimente organice in speranta ca sunt mai bune, dar chiar si acestea au ingrediente interzise, iar fructele si legumele din piata nu mai sunt gustoase ca cele pe care le culegeam din curtea bunicilor.

In mod normal, este recomandat ca orice copil sau adult sa evite mancarurile care contin peste 5 ingrediente. Dar ce facem cu alimentele care, desi contin peste 25, sau chiar 50 de ingrediente, le sunt recomandate copiilor ca fiind sanatoase? Organismul celor mici nu le proceseaza si, pe termen lung, acestea ajung sa le faca mai mult rau decat bine.


1.Cereale cu ciocolata - Sunt promovate ca fiind cea mai buna alegere pentru micul dejun al copiilor, dar ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a alege de pe raft asa ceva.

Se stie ca aceste produse sunt pline de:

- adaosuri de zahar (zaharuri si siropuri adaugate in timpul procesarii)
- coloranti artificiali
- fosfat tricalcic
- arome artificiale
- amidon
- BHT (butilhidroxitoluen sau E321)
- TBHQ (T-butil hidrochinona, derivat al petrolului)

Toate aceste ingrediente sunt adaugate ca sa mentina cerealele proaspete. Unele cereale ajung sa aiba si peste 25 de ingrediente.

2. Gaufres sau waffles - Sunt perfecte pentru mic dejun sau pentru o gustare intre mese, dar sortimentele pe care le gasesti la supermarket sunt departe de cele originale, homemade.

Ce gasesti tu pe rafturile magazinelor sunt niste produse procesate cu peste 25 de ingrediente, printre care si:

- fosfat de calciu (E341, asociat cu tulburari metabolice)
- amidon modificat din porumb
- arome naturale si artificiale
- maltodextrina (E621)
- guma de celuloza
- acid citric
- Red 40 lake (colorant cancerigen, asociat cu hiperactivitate, deficienta de atentie si IQ scazut la copii)
- Blue 2 lake (colorant asociat cu astm, reactii alergice si probleme cardiate, iritant al sistemului respirator si gastrointestinal).


3. Chipsuri - Teoretic, sunt facute din cartofi proaspeti si feliati, care dupa prajire devin crocanti si deliciosi. Cu alte cuvinte, ar trebui sa aiba foarte putine ingrediente. Din nefericire insa, pe rafturile magazinelor gasim chipsuri care ajung sa aiba si peste 40 de ingrediente.

Multe dintre ele sunt E-uri si trebuie neaparat evitate:

- glutamat monosodic (E621)
- E627 – Guanilat disodic
- E631 – Inozinat disodic
- amidon de grau si maltodextrina
- praf de smantana
- dextroza
- arome naturale si artificiale
- praf de usturoi
- lapte praf fara grasimi
- praf de ceapa
- cazeinat de sodiu
- Yellow 5 lake (colorant)
- suc concentrat de ceapa
- si multe uleiuri vegetale.


4. Batoane cu fructe - Le gasesti in numeroase sortimente: cu fructe, iaurt din fructe si fibre si par sa fie cea mai sanatoasa optiune de snack sau mic dejun, . Singura problema este ca ajung sa aiba si peste 50 de ingrediente.

Printre aceste ingrediente se numara:

- sirop fructoza din porumb
- ulei de soia
- fibre solubile din porumb
- carbonat de calciu
- tarate de grau
- celuloza
- bicarbonat de potasiu
- mono si digliceride (E 471)
- arome naturale si artificiale
- gluten de grau
- niacinamida
- Caragenan (E407)
- oxid de zinc
- fier redus
- guma de guar (E412)
- fructoza
- sirop de porumb
- glicerina
- amidon de porumb modificat
- hidrogenat de soia
- ulei de seminte de bumbac
- praf de iaurt degresat
- celuloza
- amidon modificat din tapioca
- Red 40
- coloranti
- lecitina din soia


5. Nuggets - Sunt niste “imitatii” de carne care contin chiar si 50 de ingrediente, menite sa confere gustul si aroma carnii de pui. Din nefericire pentru noi, multe din ingrediente sunt cancerigene.

- PVT (proteine vegetale texturate)
- izolat proteic din soia
- amidon de porumb
- metil-celuloza
- amidon de porumb modificat
- dextroza
- clorura de potasiu
- arome naturale si artifciale
- maltodextrina
- E631 – Inozinat disodic
- ceapa
- drojdie uscata
- E415 – Guma Xantan
- E401 Alginat de sodiu
- pudra de rosii
- acid lactic
- extract de orz
- acid citric
- niacinamida
- E627 – Guanilat disodic
- mononitrat de tiamina
- riboflavina

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Sanatate si Nutritie
    5 mancaruri procesate pe care un copil nu trebuie sa le consume
    5 mancaruri procesate pe care un copil nu trebuie sa le consume

    Este foarte greu pentru o mamica sa gaseasca pentru copilasul ei alimente sanatoase. Unii parinti cauta alimente organice in speranta ca sunt mai bune, dar chiar si acestea au ingrediente interzise, iar fructele si legumele din piata [citeste continuarea]

  • ...

  • ...


Comentarii


ozi a comentat pe 05 decembrie 2012
cel mai bine e sa le gatim noi puiutilor nostri, nu poti avea incredere nici in produsels speciale pentru copii...daca e si ceea ce mancam noi si ceea ce dam copiilor sunt alimente pline de hormoni si te mai miri ce au printre ingrediente :(
ULMEANU ELENA DANUTA a comentat pe 05 decembrie 2012
Cred ca cel mai bine pentru copii nostri este sa la gatim noi mancarea,pentru ca stim astfel ca este proaspata si nu are conservanti(se pot face chiar si chipsuri acasa,la cuptor).
mereuta ramona a comentat pe 04 decembrie 2012
nu mai stim ce sa dam de manacare copiilor si trebuie sa fim foaret ateni la
carmen a comentat pe 03 decembrie 2012
Un articol foarte interesant si de retinut.

Adauga un comentariu pe site



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012